Frågan varje ägare av 21:9 ultrabred bildskärm har i tankarna med varje större PC-titelsläpp är, kommer spelet att stödja inbyggd ultrabred upplösning på dag 1? Svaret för Elden Ring är dock nej. Men trots att vi inte har något inbyggt stöd för ultravida skärmar dag ett, kan vi inte förneka det faktum att det är ett mästerverk ( läs vår recension ). Visst, det finns alltid mods och sätt att låsa upp ultrabredt stöd, men inget slår att ha det inbyggt stöd direkt ur lådan.

Elden Ring

Som nördar älskar vi våra 21:9 ultravida skärmar. De är inte bara perfekta för arbetsproduktivitet utan också uppslukande kul när du kör PC-spel på dem. Titta bara på hur underbart God of War and Days Gone körs på 3440×1440 direkt ur lådan.

Oavsett så är Elden Ring en syn att skåda vid maximala inställningar. Kolla in vår hel timme av PC-spel som körs på 2560×1440 upplösning, AMD Ryzen 7 5800X (8-core 3,8GHz), GeForce RTX 3070 Ti (8GB), 32GB DDR på Windows 11.

En annan punkt att notera är att spelets bildhastighet är låst till max 60 fps på grund av spelets motortyp.

Det finns förmodligen inte på FromSoftwares prioriteringslista att ha spelet stöd för 21:9 bildförhållande på dag 1, eller så var det helt enkelt ett designbeslut att låsa det till 16:9. Oavsett vilket kommer vi inte ha något emot att få en patch vid ett senare tillfälle så vi slipper ta itu med de svarta fälten på sidorna av våra ultravida skärmar.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here